Kalvjakt

Ungefär så kan man sammanfatta min dag.
VILKEN JÄVLA DAG!!
Börjar med kalvjakten.
Återkommer senare med *Parkeringen from hell*

Började med att åka till arbetet.
Då våran budkille är på semester så fick jag köra bud till guds hus och en begravning.
Fick ta firmabilen.
Första gången jag kör firmabilen.
Och sista.
Levererade blommor och åkte sen tillbaka och bytte bil till min egen lilla skrothög och skulle iväg med leverans till Arlanda.

Kommer över järnvägen i Märsta och på vägen framför mig springer en kalv!
Minns ni häromdagen mitt inlägg om besök i Kohagen?
Japp, en kalv därifrån hade rymt.
Parkerar bilen vid vägkanten och kliver ur.
Från min vänstra sida så ser jag en tjej komma springandes med en kamera i högsta hugg.
Hon springer fram mot kalven och plåtar, frågar sen mig om den kommer att attackera.
- Nää, sa jag.
Nu kommer en annan tjej springandes för att hjälpa till.
Tillsammans försöker vi få kalven att gå mot grinden och ingången.
Finns även några till som hjälper.
Men kalven är envis och vänder helt plötsligt igen mot motsatt håll.
Jag undrar vid detta laget vad tjejen med kameran gör.
Hon fotar bara utan att hjälpa till.
Jag och tjejen med de oranga byxorna kastar oss i min bil och kör tilbaka till kalven.
Då kommer nästa undsättning, en annan bilist med rep.
Här lämnar jag räddningsaktionen då jag hade en blomsterleverans till arlanda som jag nästan totalt glömt bort i min iver att hjälpa till med kalven.
På vägen tillbaka så såg jag att de hade fångat in lilla rymlingen, det var juh skönt det.
Och bruden med kameran.
Nu förstår jag.

http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=1699





Kommentarer
Postat av: Limpan!!

Oj vilka äventyr du e med om... Tur den vart infångad tillslut iaf =) Typiskt jornalister...Bara dom får bra bilder men hjälpa till... Nej.. Dock trodde jag att du skulle vara med på bild =(

Vad menar du med Parkeringen from hell?

2009-05-27 @ 21:13:25
Postat av: A-M

Linda:

Parkeringen from hell är precis som det låter.

Skriver om den imorrn.

Nu är jag så jävla trött efter den här jävla dan så jag går och lägger mig.

Natti natti.

2009-05-27 @ 21:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0