Föräldraskap och barnasinne.

Har jag tänkt mycket på.
Fick en fråga av sambon igår:
- Hur många föräldrar tror du är som vi?
- Inte många, svarade jag.

Och då menar jag på hur man bemöter barn och ungdomar nu för tiden.
Idag så stressar vi i livet.
Det är jobb, det är dittan och dattan.
Barnen har vuxit och blivit självständiga, det klarar sig väl själv?

Vi är och har varit totalt tvärtom i det tankesättet.
Herregud, som vi skämmer bort Amanda och hennes vänner när det kommer hit.
Vi hittar på skattjakter och annat roligt.

Innan vi flyttade ut hit på landet, så bodde vi i förorten Norsborg.
Eyyy, va fan, shilla, inte så illa!
JO, det var illa.
Men iallafall.

Där engagerade vi oss på barnen och ungdomarna på gården.
Ställde upp varje söndag i kvarterslokalen för att barnen skulle ha något att göra.
Vi ställde även upp med en "fest" för barnen utav våra egna pengar.

Vi spexar och fejjar så det kanske blir för mycket tom.

Igår kom Amandas klasskompis hit, hon stannar över helgen.
Det bjöds på makkisar med egengjord bacon/purjolökssås.


Senare på kvällen så bjöds det helt enkelt på friskis och svettis.
De små liven kunde inte hålla sig för skratt.
Märkligt att bilden blev, då jag krampade...I skrattattacker.


Kvällen avslutades med en enkel bolognaise i pitabröd, till det en milkshake med jorgubbe.


Då jag skrivit om Norsborg, så vinkar jag till Marianne och Thomas :-))
Lovar, vi kommer och hälsar på.

Kommentarer
Postat av: vee

Jag vill bli klasskompis med Amanda! Ni verkar ha mycket skoj för er. Själv ska jag ut och leka i stallet med grep och dyngkärra:)

2009-05-09 @ 10:17:29
Postat av: Ulle

Ha ha... Vad hette gympatanten??? Matilda Lanefeldt????

2009-05-09 @ 13:05:00
Postat av: A-M

Ulle:

Haha, preciiiis så hette hon.

How did you know?



Vee:

s, tror jag många vill bli :-)

2009-05-09 @ 13:19:33
Postat av: Tesstamente

Ok, nu darrade det till i mitt lår av en uns avundsjuka.. jag vill också vara med på era gympapass och skattjakter!! Jag kan helt ärligt säga att såna här bus är det bästa som finns! Sluta sldrig, ni kommer att få helt fantastiska uppväxta barn! Jag vill klona er!

2009-05-09 @ 14:01:17
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Ulle

Jag tyckte hon verkade bekant!!! Lavinia kommer bli mäkta impad när hon får veta se det här

2009-05-09 @ 14:10:33
Postat av: Manda

HAHAHAHA Jag flyttar, NU!!! Till dig!! Lätt!! skrattar så tårarna sprutar åt friskis och svettisbilden

2009-05-19 @ 20:23:23
URL: http://maffiapudeln.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0