Svensk, dum blondin...

Ibland önskar jag att jag vore en svensk, dum blondin.
En "dumbo" som levde för att fila sina långa naglar och göra ingenting.
Shoppa lite här och där.
När det blir till att fixa hemmet, så ser man ut som en fågelholk och ringer sina närmaste.
Jag måste ha hjäääääälp, jag fixar inte detta.

Jag är precis tvärtom.
Som den envisa finska "totta kai" jag är.
Naglar, haha, de finns knappt.
Blir de långa så klipper man dem med sekatör (floristskämt).

Jag tar på mig för mycket ibland och det får jag sota för då ryggen är dålig.
Men jag har inget tålamod.
Och har jag bestämt mig för en sak, ja, då ska det fixas pronto.
Spelar ingen roll om det gäller ommöblering av en stor hörnsoffa, det tar jag.
Tapetsering, det tar jag.
Lyft av tunga saker, det tar jag.
Tömning av utedass, det tar jag.
Kan hålla på i all oändlighet....

Fast samtidigt känns det rätt okej att vara envis.
Tänk så mycket min sambo skulle fått göra annars.

Nu är det snart dags för nästa projekt.
Gäststugan ska fixas iordning till dotra.
Det ska tapetseras, det ska målas, det ska fixas ny dörr etc etc....

Lika bra att jag bosätter mig därnere för ett tag framöver.

Kommentarer
Postat av: vee

Menar du att jag är finska totta kai jag med? Det var som fan:) Kan själv. Ingen idé att tjata om hjälp. Går fortare själv. Och triangelmärkta värktabletter finns om det barkar sta. Måste vara mitt ryska blod. Ja, lappblodet också. Du bor i kohagen. Jag bor på heden (eller hea som de säger här).

2009-03-19 @ 19:52:31
Postat av: Imse

Å så bor det väl en totta kai i Skogen å jag ger mig f-n på att det flyter lite vallonblod om än utspätt....i mina ådror!

Ps Vad betyder Totta kai? Om man nu ska vara en!Ds

2009-03-20 @ 07:42:43
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: A-M

Imse:

Totta kai betyder - Självklart!

2009-03-20 @ 07:45:06
Postat av: Anonym

Vad? Ska dotra flytta in i gäststugan ?? VAR ska gästerna bo då? Då får du ju ännu ett projekt nu då - bygga en NY gäststuga till gästerna!! ;-)

2009-03-20 @ 09:30:10
Postat av: Ulle

VART SKA JAG BO SEN DÅ?????????

2009-03-20 @ 11:24:51
Postat av: A-M

Lugna er, dotra får väl dela med sig de helger gäster kommer.

Och det är juh inte så att hon ska flytta ner, utan vill ha en fristad där hon kan umgås ifred med sina vänner.

I annat fall kan ni juh bo i verkstaden :-)

2009-03-20 @ 15:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0