Hittade en lista.

I brist på annat så tänkte jag "what the häck", jag svarar på frågor.

1. Hur gammal är du om fem år? Man ska inte prata om tants ålder

2. Vem var den sista du träffade? Knepig fråga. Men familjen isåfall.

3. Hur lång är du? 172, men måste ha krymt då dotra snart är lika lång som mig.

4. Vilken var den senaste film du sett? Halva filmen av "Vi hade iallafall tur med vädret 2"

5. Vem ringde du senast? Dottern Amanda

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Jobbar du ff?, till bästis Ulle.

7. Vad är dagens planer? Med tanke på klockan (22.18) så sängen givetvis.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Döda

10. När såg du senast din mamma? 8 december 1988 kl. 12.20. Vi kom 2 minuter försent innan hon somnade in.

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna

12. När vaknade du idag? Klockan 05.00.

13. Har du någon gång hittat en katt? Tror inte det, men dottern hittade en förra veckan. Den var styckad i 2 delar och låg inte långt ifrån rävgrytet. Det var synd.

14. Vilken är din favoritplats? Här hemma.

15. Vilken plats föredrar du minst? Just nu? Jobbet tror jag. Och det är himla trist.

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Ingen aning, tar dagen som den kommer.

17. Vad skrämde dig som barn? Mörker och att sova i eget rum.

18. Vem fick dig att skratta senast? Självklart Amanda. Tror det bor en komiker i henne.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag tror snarare att jag har åldern inne för att äga vinylskivor.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sover med full mundering på mig.

22. Hur många kuddar har du i sängen? En, det räcker gott och väl.

23. Hur många landskap har du bott i? 2

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Mmmm, har juh det ja.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Så fort värmen kommer så lever jag barfota.

26. Är du social? Mycket och ibland inte.

27. Vilken är din favoritglass? Pistageglass.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Svimma

29. Tycker du om kinamat? Oja, om det inte blir för ofta.

30. Tycker du om kaffe? Jag knarkar kaffe.

31. Vad dricker du till frukost? KAFFE!

32. Sover du på någon särskild sida? Aldrig tänkt på det, men höger blir det nog.

33. Kan du spela poker? Nästa fråga.....Nej, det kan jag inte. Alla kan, men jag kan inte.

34. Tycker du om att mysa? Beror vad man menar med mysa. Men mysa kan vara mysigt.

35. Är du en beroendemänniska? En vadå?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Faktiskt, fast vi har ej kontakt längre. Vi föddes samma dag, samma år och bara med 5 minuter emellan.

37. Vill du ha barn? Jag har en underbar dotter.

38. Kan du några andra språk än svenska? Mitt modersmål är finska, så det pratar jag. Sen det där sedvanliga man lärt sig i skolan, engelska. Tyska hade jag i högstadiet, minns knappt ett skit längre. Läst spanska på kurs oxå.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Japp. Sist när dotra var 5 år gammal, då var det "Gräddfil" till akuten som gällde!

40. Föredrar du havet eller en pool? Svår fråga.

41. Vad spenderar du helst pengar på? På mat faktiskt.

42. Äger du dyra smycken? Nej. Men har ett halsband i min ägo som min far gjort, den är dyr för mig. Den har nu gått i arv till dottern.

43. Har du någon gång testat narkotika? Aldrig. Och det är jag faktiskt stolt över.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Spagetti med köttfärsås.

45. Vem är den roligaste person du känner? Detta är en mycket svår fråga. Så jag har faktiskt inge svar.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ärr på knäskålen. Den fick jag när jag trampade på ett buntband på marken, samtidigt hade jag Amanda i sulky framför mig, jag ramlade och slog sönder knä, Amanda ramlade bakåt och höll på att slå sönder huvudet. Vilken tur att det inte gick så. Men fick besöka VC där de plockade ur stenar ur mitt knä med pincett.

47. Vad har du för ringsignal? Samma som sjuttioelvatusen andra här i sverige.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Faktiskt så har jag det. En rosa fluffig kofta.

49. Flirtar du mycket? Nej, men försöker vara trevlig.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Den har Amanda tagit när hon var mycket yngre, när vi bodde i förorten Norsborg. Grannförort till både Fittja och Alby.

Passa er, jag känner både det ena och det andra.

51. Kan du byta olja på bilen? Om någon visar mig hur man gör så.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Det minns jag faktiskt inte.

54. Läser du dagstidningen? Bara på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Mmm, jag gör juh det. Allas, en mycket givande tanttidning.

56. Dansar du i bilen? Verkligen inte. "Vilken fråga"

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Vinyl 107, alltid Vinyl 107

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Faktiskt en larv, med ben och antenner och grisknorr.

59. När var du i kyrkan senast? Förrförra veckan då jag levererade sorgbuketter.

60. Vilka personer utmanar du? Gillar inte direkt denna fråga, den får mig att tänka på kedjebrev. Så den som vill känna sig utmanad gör mig glad, speciellt bland  vänner.


Kommentarer
Postat av: Manda

"Faktiskt en larv, med ben och antenner och grisknorr." skrattar så jag döööör Har larvar grisknorr??? ASG. Jag får väl känna mig utmanad då fnissar

2009-06-10 @ 23:35:01
URL: http://maffiapudeln.blogspot.com
Postat av: Limpan!!

Men att du bara orkade svara på alla.... Har du inge liv =)

2009-06-11 @ 09:34:36
Postat av: vee

Haha, du har lärt dig ordet gräddfil nu då? Ha en skön helg!

2009-06-12 @ 17:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0