The ring

Jag har haft en ring i min ägo sen 20 år tillbaka.
Köpte den endast för att jag tyckte den var cool.
Inte kostade den så mycket heller.
Jag bar den titt som tätt kanske i ett år.
Sen hamnade ringen i en liten ask bland alla andra ringar.
Och där har den legat i snart 19 år.

Fram till för några veckor sedan.
Då vi fick besök utav en vän och hans vännina som jag ej träffat tidigare.
Vi klickade direkt kan man nog påstå.
Himla lätt tjej att prata med.
Helt plötsligt när vi sitter och pratar så ursäktar jag mig och springer iväg.
Jag hämtar min svarta ring.
Helt plötsligt "ur det blå" så kändes det som att hon ska ha min ring, varför visste jag inte.

Ringen som legat i en ask i 19 år.
Jag räcker över den till henne med orden:
- Fråga mig inte varför, men det känns som att du ska ha denna ring.

Då frågar hon mig om jag är synsk.
- Kan jag väl inte påstå, svarar jag.

Varför hon frågade var att hon tidigare fått just en svart ring från betydelsefulla människor för henne, och hade tappat bort den.

Summan av kardemumman var iallafall att hon ej tog emot min ring utan sa:
- Den ska du bära.

Och någon dag senare så hittade hon sin egen svarta ring.

Och min ring, ja den sitter på fingret sen den dagen.
Ringen och jag har blivit "tajta" vänner.

Och det där med att vara synsk som jag inte tror på, men kan berätta en grej som hände då jag var 25 år.
Jag var inneboende hos min chef (blomsterhandel) vid tidpunkten.
En morgon efter en märklig dröm så springer jag upp till henne och säger att jag drömde att jag vann på Lotto åt min pappa och sambo. 6 rätt plus tilläggsnummer.
Och jag mindes numrena så väl och rabblar upp dem för henne.
Vad jag inte visste var att hon memorerade dem.
Och det enda hon sa:
- Du måste spela på Lotto i veckan.
Det gick väl några dagar och jag velade, ska jag spela eller inte.
Självklart slängde jag in min "dröm-rad"

Lördag kommer och jag kollar Lotto.
Nopp, nada, nothing.
Och försökte glömma bort det hela.

Lördagen därpå kommer min "chef" springandes nedför trappan och undrar ifall jag kollat på Lotto.
- Nopp, svarar jag.
- Din rad du drömde om slog in, sa hon.

Sedärja, jag kanske är synsk iallafall!

Kommentarer
Postat av: BENITA

HAHA KUL LÄSTE NU HÄFTIGT MED RINGEN

2008-10-12 @ 22:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0