Jag, mitt körkort och plånboken



Har en plånbok i en byrålåda någonstans.
Där har den legat i några år.
Den är full med gamla foton, gamla visitkort och tom gamla små teckningar från Amanda.
Men jag tycker den är för stor helt enkelt, då jag inte gärna använder väska.

Så jag började ta ut körkort och pengar och stoppade i bakfickan, och plåskan hamnade i byrån.
Sen flyttade mitt körkort in i sambons plåska och där har den legat sen dess.
Vi har alltså haft gemensam plånbok.
Har funkat skitbra (dels är den mindre och mjukare oxå).
Men...
Ibland så har juh han fått jobba eller åka iväg så har jag tagit ut mitt körkort och stoppat i byxfickan igen.
En gång satte jag den i ciggpaketet, ni vet mellan plastpappret och paketet.
Helt plötsligt så hittade jag ej mitt körkort.
Och det enda jag kan komma på att när väl ciggen var slut så slängdes det tomma paketet, och mitt körkort.
Fick beställa nytt.

Förra veckan så var det samma sak igen, sambo skulle iväg och jag tog körkort och stoppade i bakfickan.
Nu är det borta igen.
Och jag har gått igenom varenda ficka.
Såhär kan vi juh inte ha det.

Snart jul.
*Skriver liten nätt, mjuk plånbok på önskelistan*

Hittade körkortet *pustar ut*

Kommentarer
Postat av: Ulle

Vart var det då??

2008-11-25 @ 22:37:40
Postat av: A-M

Den låg faktiskt i jackfickan. Jackan jag fick utav dig Ulle, den beige.

Liiite för tunn för detta väder just nu.

2008-11-26 @ 04:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0