Världens jobbigaste jobb

Nu kanske jag tog i, för det är inte direkt ett jobb, men ändå.
Världens jobbigaste jobb är ändå att bli MAMMA!

När guldklimpen föds så är man lyckligast i hela världen.
Man tänker inte på annat än den söta lilla parveln som ligger på magen och letar sig fram till bröstet.
Allt annat är som bortblåst.
Tom att man legat i värkar 31 timmar (mitt fall)

Efter att ha varit med om detta för snart 13 år sedan så vill jag tala om att det är inte bara parveln som föds.
I samma ögonblick så föds en oro.
En oro som förföljer dig i takt med att din parvel växer upp.
Det föds en beskyddarinstinkt oxå.
Gud nåde den som gör din parvel illa.

Och det sista, det föds "sunt förnuft".
Ex, har man tidigare kört utan säkerhetsbälte i bilen för att man inte hade tid att göra den rörelsen med armen.
Så lovar jag att säkerhetsbältet sitter på redan innan man ens sitter i bilen.

Min parvel befinner sig på Gotland just nu, på klassresa.
Och här hemma sitter jag och bara tänker, hoppas allt går bra, hoppas hon inte gör illa sig.
Ingen kontroll öht.
Känns jobbigt.
Men sen är jag en riktig hönsmamma oxå.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Hon har det kalas Lappan.... Kanske hon har sitt första tonårshångel under en filt just nu.... *ler rart oh förstående*

2008-05-30 @ 07:25:31
Postat av: Lennart

Men det är lungt Ulle, Jag tror Lappan har gått igenom det med blommor och bin redan..??

Sen är väll inte parveln såå intreserad av killar...ELLER????

he he

2008-05-30 @ 08:45:01
Postat av: Ulle

Klart mammsen har gått igenom blommor och bin..... tror inte parveln är så intresserad av killar. Fast i den åldern så höll man väl sånt hemligt för mammsen har jag för mig om!!

2008-05-30 @ 08:46:33
Postat av: Ulle

Neeeej då Lappan... A har det kalas bra. Hon sitter snällt och knypplar grytlappar medans de andra hittar på bus och hånglar!!!

2008-05-30 @ 09:39:47
Postat av: A-M

*s*
Ni 2, ni 2.....Ulle och Lellen!
Herregud vilken "fear factor" ni ska få då ni kommer hit.

2008-05-30 @ 09:45:57
Postat av: Ulle

*ler sött* Hur var det Lappan.. hade ni tagit upp det här med blommor , bin ståndare och pistiller?????

2008-05-30 @ 09:54:33
Postat av: A-M

Ulle:
Hon kan allt om det där.

2008-05-30 @ 10:54:27
Postat av: Ulle

Ja ,det har vi ju ALDRIG trott ngt annat!! Då så , då behöver du ju inte oroa dig!!!! *S*

2008-05-30 @ 11:52:33
Postat av: A-M

Ulle:
Men du, tänk på att Visby är en orgie av kullerstensgator.
Just nu är de på guidad tur genom Visby.
Tänk om hon trampar snett och vrickar foten, och så är inte hönsmamma där.
Sånt tänker jag på.

2008-05-30 @ 11:55:35
Postat av: Ulle

Om A skulle trampa snett så är det säkert någon liten rar tonårsfinnig gotlänning av manligt kön som hjälper henne upp.... Och sen bjuder hem henne på lite ... lite.. saft!!

2008-05-30 @ 12:17:08
Postat av: A-M

Ulle:
Våga dig inte hit, jag kommer att strypa dig sakta och långsamt!
Pratade preciiiis oxå med A,hon sa:
-Mamma, jag går på kullersten nu!
*Längtar till på söndag då hon är hemma på kohagenmark igen*

2008-05-30 @ 12:21:42
Postat av: Ulle

Skulle hon ta med sig den finnige gotlänningen hem?????

2008-05-30 @ 12:28:29
Postat av: A-M

Ulle:
*Går och tar ett dopp i poolen för att skyla av mig mina aggressioner towards du just nu*
Fast jag älskar dig ändå :-)

2008-05-30 @ 12:33:06
Postat av: Ulle

I knoooooooow you love me.....

2008-05-30 @ 12:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0