En vända i kryddhyllan.

Gick igenom våra kryddor idag.
Vad som behövde fyllas på etc.
Vi har en enorm mängd kryddor som vi beställt från en firma som lagt ner.
Här snackar vi enorm mängd som räcker flera år minst.
Nu ljög jag, men ändå.

Favoriten jag har är Tzatsikikryddan.
Den går nästan till allt.
Tom att krydda på en macka med skinka på.

Sen började jag kolla vad vi har för kryddor egentligen.
Mycket som sambon köpt och som jag ej använder.
Började lukta på dem oxå.
Ingefära luktade som fara, inget gott.
Körvel, har jag ingen aning om vad det används till heller.
Sen kom jag till "thai chili".
Lukta på "thai chili".

Jag nös gång på gång i en minut, samtidigt som jag skrattade över min egen dumhet.
Fast näsan känns väldigt frisk just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Thai chilin är kalas

2008-05-07 @ 22:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0