Dagens nyheter.

Sambo började på sitt nya arbete idag.
Och han trivs redan.
Han har närmare till sitt arbete nu än vad jag har till min arbetsträning.
Och för mig tar det en kvart att köra dit.

Han fick massor med saker första dagen på jobbet.
Grindnyklar, åkkort, mobil och nummer.
Fast mobilen fick jag.
En sprillans ny Nokia av någon modell som jag inte hört talas om.
Min gamla som jag haft sen dackefejden höll på att självdö nu, sedan mitt "ofrivilliga" dopp i sjön.
Fast det som var bra med den gamla var knapparna.
De var hantervänliga.
På denna nya är knapparna minimala.
Nästan så man måste använda tandpetare för att trycka på dem.

Allvarligt.
När knappt jag kan trycka på det jag vill, hur ska då en vuxen karl med prinskorvar till fingrar kunna ringa?
Sen har mobilen massa andra saker.
Det finns kamera, radio, temperatur...
Ja allt, som min gamla mobbe inte hade.

Känns lite märkligt med ny mobil, men som sagt, kan inte använda en död en.
Jag ger den en chans.

Vila i frid gamla Nokia 3310, den till höger.
Den vänstra är dotras.
image142

Kommentarer
Postat av: Ulle

Men det var väl på tiden att du fick ny mobbe..... Välkommen till klubben "Vi som verkligen inte vet hur mobiljäveln funkar"

2008-05-19 @ 21:35:14
Postat av: A-M

Ulle:
Det kommer ta mig ett år att lära mig hur denna nya funkar.
Det är lite trist :-(

2008-05-20 @ 07:36:08
Postat av: Ulle

Jag fick min i julklapp... jag har inte knäckt hur allt funkar på den ännu!!

2008-05-20 @ 08:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0