"Bråkar med kommunen"

Ang. skolskjus.
När vi flyttade in här så var dotra berättigad till skolskjuts.
Det var lite si och så med den skjutsen.
Var som att spela lotto, kommer den stanna eller inte.
Det funkade övh inte så vi fick en annan firma som körde henne.
Och det har funkat galant.
En eloge till Ellenius!
Verkligen.

Nu är saken den att dotra börjar högstadiet och firman som det ej funkade hos ska ta över.
Saken är den att de stannar hållplatsen efter oss.
Dit är det ca 800 m.
Nu tycker de att dotra som närmar sig 13 år är så pass himla klyft att hon kan gå dit själv.
Visst, tänker jag.
Dotra är klyft.
Men om jag själv tänker mig gå den vägen där folk kör som idioter , en vintermorgon i mörker och snö till knäna.
Nä tack!
Det handlar om 800 meter, det handlar om en busshållsplats före.
Varför är det så himla svårt att stanna en hållplats före?
Jag fattar inte.
De kommer ändå från detta håll.

Pratade precis med skolkontoret.
Fick ett svar:
- Ska skicka Frank så han kan mäta vägen mellan hållplatserna, ring om några veckor igen, då detta är inget vi prioriterar just nu.

Sjysst, sigtuna kommun....Sjysst.

Kanske ska ta kontakt med den lokala tidningen som ges ut i kommunen??

Kommentarer
Postat av: Ulle

Ja för f*n , ring tidningen.. Inte bara den lokala. maila Aftonbladet , Expressen osv..... Ut med det i alla mediakanaler du kan komma på.

Jag vet hur de kör förbi er och man vill inte gå på den vägen själv.

2008-05-20 @ 11:13:30
Postat av: detvaintejagdetvasossarna

På MIN tid fick man gå femton mil i snöstormen till skolan. Det var snöstorm jämt, sommar som vinter.
Efter 3 mil hade man tappat benen i en snödriva, men det var bara fortsätta gå det.

2008-05-20 @ 11:31:38
Postat av: A-M

Tack Linda:
Precis vad jag behövde - NOT!

2008-05-20 @ 12:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0