Vissa saker glömmer man aldrig...

Som att rida till exempel.
Jag är uppväxt typ i stallet och avslutade min ridkarriär för 20 år sedan.
Efter det så har jag väl satt mig på någon häst och tänkt att va fan, man kommer juh ihåg hur man gör.
Det sitter fastklistrat.
Precis som att köra bil om du inte kört på månader.

Tog en runda nyss på fyrhjulingen, med hundarna med mig.
Och körde som en tok på "cross-varvet" vi har här i skogen.
Kom på mig själv att följa med i rörelserna som på en häst.
Mjuka och fina i varje gupp.
Det kändes precis som jag satt på en häst.

Nu vill jag ha häst eller börja rida igen.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Ja , men det kryllar ju av hästar hos er...... Sätt igång bara.. Nästa gång jag kommer ner så tar vi en ridtur

2008-06-02 @ 23:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0