Helvetes jävla dag den där fredagen den 13:de

Den började fint.
Helt klart.
Sen närmare kl. 15 så hörde vi muller på långt håll.
På en sekund var den ovanför huset.
Och slog ner i telefonledning.
Både jag och dotra som satt framför varsin data fick oss en rejäl överraskning då det helt plötsligt blixtrade till framför oss och sa "poff".
Sen var det dött i huset.
Dotras data började lukta fan helt klart.
Sen slog det ner igen och blixtrade inne plus att ett enormt muller följde, som jag trodde skulle lyfta huset åt fanders.

Jag har hitills inte varit rädd för åska men sen igår så....
Efter ytterligare någon minut så blixtrar det till igen och samma muller återkommer.
Då var jag nära på att ta både dotra, mig och djuren och sätta oss i bilen.

Båda datorerna är åt fanders.
Just nu sitter jag med ett uråldrigt modem och surfar.
Bättre än inget.
Sen satt vi juh oxå utan ström i ca 4 timmar igår.

Men en sak har jag märkt, hur beroende man än är av datorn så får man så jävla mycket gjort när man inte har tillgång till den.
Men att den är beroendeframkallande, det är den.

Därför sitter jag just nu och försöker läsa ikapp det jag missat.
Att det sedan tar en kopp kaffe att brygga mellan sidbyterna - spela rocken typ.

Kommentarer
Postat av: Anita

Min nya dator begick självmord i nattens åska. ADSL fick jag att funka med trådlösa routern med ett "nytt" modem. Surt ändå, inga mail får jag...allt kom till andra datorn. O orka ringa Dell, hemförsäkring m.m......sucka...tur man ska ha semester o åka hemifrån !!! Jag skulle beställa ngt, hm... Bigos? Enligt Ann-M....hoppas det inte är fisk eller skaldjur! s

2008-06-16 @ 21:24:02
Postat av: Jetset osv.. :-D

Ja det va ju mindre kul dag,fy sjutton,tur i oturen att inte huset tog eld.

2008-06-22 @ 23:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0