Arlanda express = lyxtåg?

Jag måste ha gått omkring som en zombie sen sambon böt tjänst på Euromaint till A-Train.
Jag har trott tåg som tåg.
Och då menar jag pendeltåg.
Jag har inte brytt mig nämnvärt, utan trott att det är samma gamla jobb och samma typ vagnar och trafik han tidigare jobbat med.

Men nu förklara han verkligen hur det är.
Och det låter juh hur lyxigt som helst.
Om du är miljonär och har gott om pengar.
Från sthlm till arlanda tar det 20 minuter med Arlanda express.
För det pröjsar du 250 spänn.
Du har tillgång till toalett, du kan få en macka om hungern sätter till, etc.
Tåget går i 200 km i timmen.
Dessa 7 tåg är specialldesignade för just miljonärer.

Men tänk vilken tid du tjänar in, verkligen.
Istället för att sitta på flygbussen som tar evigheter.

Nu till det roliga.
Sambon och hans arbetskamrater är de som fixar dessa tåg.
Ser till att de är funktionsdugliga.
De får tom tömma bajstanken.
HAHAHAAAA, som jag skrattat till detta.
Men är äkta impad över att han ändå jobbar åt ett tåg som skickar tusentals miljonärer dagligen, där han får äran att tömma miljonärernas bajs och kiss.
Nu reparerar han juh tågen om någe är fel, men bajstömning ingår i jobbet, haha..

Nu sitter jag och frågar *skriker* åt sambo om han har någe mer att säga.
Jooo.
Inredningen på hela arlanda expresståg, från matta till you name it, är design *By Björn Borg*
Från tennis till tåg, Herr Borg.
Helvete, det är grymt!
Verkligen!

Kommentarer
Postat av: Jetset osv.. :-D

Hoppas gubben din ser till att du får åka med tåget och bli serverad osv...

2008-06-30 @ 23:22:59
Postat av: A-M

Jetset:

Nu bor jag iof sig vid Arlanda.

Men visst, åka för skojs skull, verkligen.

För att känna på miljonärslivet och käka macka på tåget och bajsa lite.

Grymt

2008-06-30 @ 23:31:10
Postat av: Jetset osv.. :-D

Hahaha...japp det tycker jag att du ska göra asg

2008-07-01 @ 11:18:45
Postat av: Anita

Fast det kostar väl typ lika mkt att ta taxi o då tar det betydligt mkt längre tid, iaf vissa tider på dygnet ? Tid är pengar..... ;-)

2008-07-04 @ 09:49:02
URL: http://www.pressan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0