Till mamma

Idag är det den 8:de december och jag har tänkt mycket på dig idag.
Denna dag för exaxt 20 år sedan så gav du ditt sista andetag i denna värld.
Du flyttade till himlen och slapp alla plågor som förföljt dig det senaste halvåret.
20 år sedan.
20 hela år.
Det är lång tid.

Jag glömmer dig aldrig och jag saknar dig.
Fast inte lika mycket nu som då, det har trots allt gått 20 år.
Fast jag glömmer aldrig allt vi var med om.
Alla myskvällar i soffan framför Dallas.
Eller som den gången när jag så fint skalade av en mums-mums och visade den för dig och du tryckte den i ansiktet på mig.
Eller den semestern när vi åkte en hel dag och hamnade till sist på en camping på Öland.
Trött far fick upp tält, vi baxade in alla prylar.
Du går in och skricker:
- EN ORM!!!
Vi hittade dock ingen orm.
Men du gav dig inte.
Vi packade ner tältet och drog vidare.

Vilka minnen, vilka minnen, både sorliga och bra och roliga.

Mamma, just nu saknar jag dig som fan, men jag har det bra.
Och jag vet att du har det bra.
Hälsa pappa oxå.

Kram // Dotra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0