Nyårsmeny, raketer och mums-mums

Som vi ätit idag.
Min mage har definitivt uppnått någon storlek större.
Och som den låter, det kurrar och kurrar så jag blir irriterad.
Det blev förrätt.
Det blev varmrätt.
Det blev efterrätt.

Förrätten bestod av dessa rackare, delade och gratinerade med fyllning i ugn.


Varmrätten bestod av oxfile och potatisgratäng med svampsås vid sidan om.
Efterrätten fixade dotra. Jättegod fruktsmoothie med jag vet inte hur mycket frukter inblandade.

Efter det så dog jag i soffan.
Dotra som inte dog, fick en mums-mums.
Det finns en historia bakom mums-mums som får mig att ALLTID tänka på min mor.
När jag var i övre tonåren och satt en kväll med morsan och kolla tv, så tog jag fram en mums-mums.
Istället för att äta den rakt av, så satt jag och skalade av chokladen väldigt försiktigt.
Till slut vart det en vit mums-mums.
Stolt som jag var så visade jag givetvis mamma den fina mums-mumsen.
Jag sträckte mig över mot henne och höll mumsen i handen precis framför mitt ansikte och log.
Jag var juh så stolt.
På en sekund så tog hon sin hand mot min hand och tryckte upp hela mums-mumsen i ansiktet på mig.
Vet inte vad jag tänkte precis i den sekunden.
Men idag kan jag bara skratta åt saken.

Och min dotter vet om hur det ligger till.
Hon vet det så väl dessutom.

Ja, vad ska man säga!?
Där satt jag i godan ro och kollade tv.

Nu ska vi snart ut och panga lite.
Några få raketer har vi köpt. För första gången i mitt liv iallafall.
Tur att man har hundar som inte är skotträdda.
Men de får stanna inne med mig.
Så får vi stå i fönstret och titta ut.
Så som vi bor så lär vi se typ 8 raketer, de vi köpt då.

Gott nytt år på Eder alla.
See ya next year.

Kommentarer
Postat av: conny

dutti amanda vilken fullträff flina

2009-01-01 @ 10:10:48
Postat av: Mira/Jetset osv...

Hahaha...:-D

Ja jisses :-D

2009-01-01 @ 12:39:12
Postat av: Ulle

ASG Gott Nytt År!!

2009-01-02 @ 00:37:35
Postat av: Anonym

2009-01-02 @ 22:08:57
Postat av: Anonym

Va fin du va me Mums Mums i hela fejan Ha ha

2009-01-02 @ 22:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0