Jag och mitt förhållande till mobiltelefon.

Dessa jävla mobiltelefoner.

Man ska vara tillgänglig helst dygnet runt.

Tänk den som aldrig stänger av mobilen och som i godan ro sover på natten.

Helt plötsligt början den pipa - meddelande mottaget.

Sömnig och med hjärtat i halsgropen över vad som hänt så läser man givetvis.

- Sja´ba, shkulle ba koll *hick* a, hur re e? Är på fescht serru.

Jaha, och där var den nattsömnen förstörd.


Hur var det förr?

Det var djungeltrummor, det var "slangbellor", har väl kollat på Crocodile Dundee.

Sen uppfanns den vanliga telefonen.

Den är rätt okej tycker jag.

Men mobilen.

Jag får ångest utav den.

Den gör mig rädd.

Jag vill inte och vägrar vara tillgänglig twentyforseven.

Och bara tillverkningen av den.

I början släpa man på en stor koloss, som en resväska ungefär.

Nu är de små och näpna och finns tom att köpa i guld.

Sen detta med öronsnäcka har jag inte förstått mig på.

För fan, det ser juh ut som folk har blivit dumma på riktigt och går och pratar för sig själva.

Och alla dessa märken som tävlar med varann

Senast idag så sa min dotter att hon vill ha ny mobil bara för att en klasskompis hade sagt att hennes var stenålders.

Och då fick hon den förra året.

Jag ska alltså punga ut med pengar på ny mobil varje gång det tillverkas det senaste?

Glöm det!

Jag hade en gammal Nokia 3310 fram till i våras och då hade den hängt med i flera år.

Jag vägrade att byta. Den var så bekväm och jag hade lärt mig den.

Tills en dag i våras då jag ofrivilligt ramla i sjön, då dog den.

Fick en nyare modell av just Nokia. Och jag har tamejfan inte lärt mig den än

Min mobil använder jag som väckarklocka.

Sen är den på så fort dotra lämnar hemmet fram till att hon är hemma igen.

Därimellan är den avstängd.

Om nu inget oförberett händer.

Och så kommer det att förbli.


Kommentarer
Postat av: conny

jag har ju ringt till din mobil på natten fast det inte va till dej jag skulle ringa =) som tur va så hade du den avstängd

2008-12-18 @ 19:28:48
Postat av: A-M

Conny:

- Djävla tur det!!! Annars hade du fått på moppo :-)

2008-12-18 @ 19:53:11
Postat av: Vee

Japp! VVM - våga vägra mobil. Min assistent är skitsur för jag svarar aldrig i den. Jag har den för sms enbart. Hon tycker att har man en mobil så ska man för fan svara. Vill inte prata, säger jag. Jag har den för att kunna ringa om jag befinner mig i nöd. Skaffade den när jag åkte MC ensam och kanske behövde ringa farsan så han kunde hämta oss med hästtransporten. Vilket aldrig hände för jag körde Honda. Brorsans HD har man fått hämta flera gånger... Second thoughts, jag gillar inte att prata i telefon alls :) En mild fobi. Och jag har inte köpt ny mobil på flera år. Jag ärver min brors gamla. En ny varje år.

2008-12-18 @ 21:23:25
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag vågar knappt gå ut för att hämta ved utan att ha mobilen med mig...

2008-12-19 @ 09:50:07
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Anita

O så KAN man ju ha mobilen ljudlös men ändå på....! s ...

2008-12-19 @ 09:51:27
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Brandon Lee

Hmm,minulla on 6 puhelinta,soivat yhtenään. Tatuoinnin hoidan ilman muuta,lähdet vain mukaan L.A lennolle maanantai iltana, vampyyri tai sen muija tekevät tatuoinnin ihan ilmaiseksi,.niin myös minä. Hyvää viikonloppua. XOXO.

2008-12-20 @ 17:48:12
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Micke

Skulle också vilja slänga mobilen ibland. Jag pratar i den 2-3 timmar om dagen i snitt. Undrar när hjärntumören skall ge sig tillkänna. :)

2008-12-20 @ 21:50:06
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/
Postat av: Brandon Lee

Kuule A-M, et kai sinä vaan kulje unissasi, unissakävely tietenkin parantaa kuntoa, mutta sitä ei koskaan tiedä mihin sitä lopulta päätyy kun kulkee silmät ummessa,.ihan vaikka koko elämän ajan. Pidä silmät auki.XOXO.

2008-12-21 @ 16:18:45
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag har också en NOKIA! 'rasforum för onödig information'

2008-12-21 @ 20:51:41
Postat av: Stina

Jag har också en NOKIA! 'rasforum för onödig information'

2008-12-21 @ 20:52:49
Postat av: Mira/Jetset osv...

jag äger hela 2 stycken sånna där stress framkallande fåner,har en på ljudlös och för det mesta så glömmer jag dom hemma med flit och de e såååååååååå jävla skönt :-D

2008-12-22 @ 10:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0