Varit på kissemiss-utställning.

Måste bara berätta.
Jag har varit på kattutställning idag.
Mitt livs första kattutställning.
Aldrig sett så mycket katter någonsin på en och samma plats.
Och vilka raser.

De det hade gemensamt var att de säger ?Mjau? allihopa.

Men vilken skillnad från hundutställningar.
Jag fick känslan att kattmänniskor är lite ?arroganta?.
Man fick liksom inte chansen att prata med någon.
Knappt så man fick klappa en katt ens, även om man frågade.
Nää, där sprang de med sina katter och näsan uppe i vädret.
Katterna hade inte ens chansen att bajsa, utan bajsade i luften, när matten och hussen sprang omkring med dem.
Det var kattskit överallt, så man fick verkligen hålla koll på var man satte ner fötterna.

Fotade dock lite.
Precis som på hundutställning så klämdes det och kändes.


Här var lite annorlunda.
Istället som hunden visas i ringen.
Så hålls katten högt upp, utsträck med hela kroppen.


Tog en bild för jag tyckte öronen var söta


Sen blev jag så förundrad över hur utsmyckade burarna var.
Alltså, det var så pluttinuttigt så det var skrämmande att se.
Denna kisse hade en bur med ?disko-lampor? i.


Och titta på dessa.
Spets överallt. Ena kissen hade tom ett spetshalsband runt nacken.


Och den sista bilden.
På den europeiska championen.
Det var pompa och stått så det hette duga.
Det var guldgirlanger.
Det var allt.
Och där stod de sedan, ägarna, och hade korkat upp champagnen och drack för fulla muggar.


Det var en upplevelse att besöka en kattutställning må jag säga.
Blir inga fler.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Jag har provat att gå på kattutställning en gång.
Jag håller med dig, det blir inga fler.
Det måste ha varit det fjantigaste jag har upplevt.
Precis som du beskriver; pluttinuttigt, kattskit överallt och otroligt fånigt utsmyckade burar.
Och ägarna ska vi inte ens börja prata om...

Fick du hjälp med att sätta in bilder, eller bara fungerade det helt plötsligt?

2008-04-13 @ 16:17:34
Postat av: A-M

Lasse:
Kattutställningar är inte "våran" grej , kan jag tänka mig.
Apropå bilderna.
Funktionen funkar ff inte, men jag provade med en bildkod, och helt plötsligt så.

2008-04-13 @ 17:15:12
Postat av: Linda

Fick inte kissen smaka? ;P

2008-04-18 @ 08:57:09
URL: http://liiiiinda89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0