Tog med dotra på äventyr...

Tog fyrhjulingen och dotra för att visa upp den andra sjön vi har.
I våran sjö brevid oss kan man inte bada :-(
Inte i den andra heller, trodde vi.
Såhär såg den ut när vi kom fram.

image123

Så vi bestämde att ta en runda omkring den.
Och se vad vi hittade.

image124

Här är juh en jättenajs plajs för mysiga grillkvällar, med hundarna som kan bada.
För framför lilla "viken" där så fanns stockar och en grillplats.

Härligt tyckte vi och drog vidare.
Tyvärr så kunde vi ej köra så långt, det var gegga och modd.
Så vi återvände.
Då såg det ut såhär på vår nyfunna grillplats.
Vi såg juh inte detta då vi kom från motsatt håll.
Jag menar...Träden ser väldigt arga ut.

image125

Ehhh, vågar man grilla och bada där i sommar???
Det är frågan.

Och så hittade vi detta på vägen hem
image126

Nu är det nog med äventyr för dagen.
Får nog tänka igenom om vi vågar besöka den sjön i sommar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaaaaaduuuu.... När vi först kom dit så döpte jag skogen till "Trollskogen" för att den såg så förtrollande vacker ut, och sjön döpte jag till fredssjön. Och det var ju på vägen dit. Men på vägen tillbaka såg man de där facen på träden och kadavret i ån, och alla dessa ben i skogen, typ som i en rad en jättelång bit... Trollskogen blev då Dödsskogen och Fredssjön... Hmmm... har andra tankar om den. Antingen så gjorde Gud den för att visa andra att även fast omgivningen är läskig, så kan en sak mitt i allt detta, i sin ensamhet, vara oemotståndligt vacker. Eller denna version; ' Det hände säkert en olycka där i sjön, någon kanske dog. Och då föll en förbannelse över den. Folk sprejade facen på träden som varningar, varningar för förbannelsen. Sjön skyddar sig själv. Alla ben och det där kadavret är sjöns offer. De djuren kom för nära sjön, och sjön vill inte bli nersmutsad och förorenad så den dödar, för att skydda sig själv... Och man kommer dit och ser hur fin den är, man blir förblindad. Man kommer om och om igen dit för att kolla på dess skönhet. Tillsist blir man så förblindad och fast vid sjön att man vadar ut i vattnet, man vill föralltid vara med sjön. då har man blivit ett offer... Ett offer för Förbannelsens sjö... ' Jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla den. Fredssjön eller Förbannelsens sjö. Välj själv vad du vill kalla den för ^^ I alla fall blev detta en sorts roman nästan, kanske ska skriva ett stycke om sjön... Hjälp mej, Freddsjön eller Förbannelsens sjö, vad tycker ni?

2008-04-30 @ 20:35:08
Postat av: Ulle

Vad är det som ligger i vattnet???
Jag tycker det sser ut som en vy från mina skräckfilmsdrömmar

2008-04-30 @ 20:54:13
Postat av: A-M

Ulle:
Räcker det inte med Amandas roman över...Som svar på din fråga?
Fast jag vet faktiskt inte vad det var, skulle gissa på vildsvin.

2008-04-30 @ 21:11:29
Postat av: A-M

Efter att ha läst dotras inlägg *pekar upp på första inlägget* 3 ggr på raken, så är jag ff förvånad hur pass bra hon är i svenska. Hur hon ens kan beskriva saker som hon gör.
Jeje, måste va från mig.

2008-04-30 @ 21:23:41
Postat av: A-M

Jag har ett geni till dotter, så är det!!!

2008-04-30 @ 21:28:28
Postat av: Ulle

Jag kommer aldrig följa med och bada där!!

2008-04-30 @ 22:59:09
Postat av: A-M

Ulle:
Varför inte?

2008-05-01 @ 06:02:09
Postat av: Jetset osv.. :-D

Det som ligger i vatten har nog blivit skadeskjutet,älgen tex går ner i vatten när den blivit skadeskjuten och dör där.
Snorungar som sprayat ner träden och båten skulle ha sig en rejäl örfil (Hård mamma hahaha..)
Men det är ju förbjudet att aga så dit med snorungarna så får dom städa upp på stället så blir det riktigt trevligt där i eran lilla sjö.
kanske Lillsjön eller Grillsjön vore ett namn :-D

2008-05-01 @ 12:52:29
Postat av: Ulle

Jag är övertygad om att stället är hemsökt

2008-05-01 @ 14:18:03
Postat av: A-M ,Pako o Kryddana

Usch
dit vill jag inte *bestämma*

2008-05-01 @ 15:27:34
URL: http://retrivrarna.blogg.se
Postat av: A-M

Ulle:
Efter dagen upplevelse, så tror jag verkligen att sjön är hemsökt!

2008-05-01 @ 15:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0