Som jag städat.

Efter helvetesveckan med sjukdom, död och allt.
Så åkte jag idag till arbetet.
Kändes skönt att komma dit.
Körde på i 4 timmar (arbetstränar), sen var det en del bud oxå som skulle köras hit och dit.

Direkt när jag kommer hem ringer telefonen.
Det är bästis bosatt i Luleå.
Luleå av alla ställen.

Sist vi pratades vid var vi lite ledsna då hennes semester "sket" sig.
Och hon skulle inte kunna komma ner förän i september.
Nu hade hon fått en resa av sin sambo att besöka hennes mor.
Och hon mellanlandar hos mig, mig, mig!
Hon kommer redan ikväll.
Det här var en superöverraskning.

Och som jag städat.
Jag har städat rubbet.
Jag har dammsugit.
Jag har bonat golven.
Jag har diskat.
Jag har vikt den meterhöga tvätten som låg hullerombuller.
Etc.etc.etc...
Och jag som bara hade tänkt softa idag.

Man borde få celebert besök oftare, för det är då man får "arslet ur vagnen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0