Nu ska det handla om fåglar.

Förutom hundar så älskar jag fåglar.
Vet inte riktigt varför.
Men de är så intelligenta på något sätt.
Hade tidigare en gojja, han var bara för rolig.
Så social och älskade allt och alla.
Man fick inte gå på toa utan honom.
Man fick inte borsta tänderna utan att han skulle hjälpa till.
Vid matbordet kunde du glömma att ha din mat ifred.
Dessvärre upptäckte jag att jag var allergisk :-(((((
Men han har det skitbra idag i sitt nya hem.
Vi håller kontakt.

Vi har dock 7 småfåglar. (Varav åttonde på väg)
I 3 olika burar som tar ett stort utrymme i våran redan så lilla hall.
Det är 2 undulater, skygga och rädda som få - tråkigt.
4 zebrafinkar.
Och så Citronen, allas vår favorit - kanariefågel.
Herregud så han sjunger från tidiga morron till kväll.

Sen har vi våra vänner ute oxå.
Sambon säger att de ser ut som golfbollar.
Och menar då på att jag "göder" dem.
Men hallå, har man börjat mata så ska man mata.
Har jag inte mat hemma så bakar jag åt dem.
Okej, de kanske är lite bortskämda.

Vi har allt från talgoxar, blåmesar, trädkrypare, gulsparvar, koltrast, hackspett, nötskricka med flera..
Gillar mest hackspetten.
Gillar minst nötskrickan.
Hackspetten gillar jag då han är så cool mot småfåglarna.
Nötskrickan gillar jag minst då han är så kaxig mot småfåglarna.

Sen läser jag även fågelböcker.
Jisses, fågel-nörd-varning på mig - verkligen!

Hittade en bild som jag helt snöat in mig på.
Tycker den är så cool.
Ormörn.
Bilden gör juh verkligen skäl för namnet.

image98

Kommentarer
Postat av: Arne

Jag göder dom inte som du gör men de svälter inte under vintern hos oss. Det är kul att studera fågellivet utanför fönstret, det tycker katterna också :)

2008-04-04 @ 17:15:27
Postat av: A-M

Arne:
Ja, jag har märkt det.
Att katter oxå tycker det är kul.

2008-04-05 @ 06:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0